211 8000 834

Το καλάθι μου

Το καλάθι σας είναι άδειο

iSCOOL blog

Πώς θα βοηθήσω το παιδί μου να εξοικειωθεί με την Αλφαβήτα

Δήμητρα Καραμαούνα
Πώς θα βοηθήσω το παιδί μου να εξοικειωθεί με την Αλφαβήτα

Έφτασε η ώρα λοιπόν που το παιδί σας θα πάει νηπιαγωγείο ή Α’ δημοτικού και θέλετε να του μάθετε πρώτοι να αναγνωρίζει τα γράμματα της αλφαβήτας;

Παρακάτω σας προτείνουμε εύκολους και διασκεδαστικούς τρόπους να έρθει το παιδί σε μια πρώτη επαφή με τα γράμματα:

1. Διαβάζουμε στο παιδί βιβλία, ποιηματάκια, τραγουδάκια σχετικά με την αλφαβήτα

2. Ξεκινάμε από τα γράμματα του ονόματος του παιδιού

3. Βρίσκουμε κι άλλες λέξεις που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα

4. Παρατηρούμε γραπτά μηνύματα στην καθημερινότητά μας (οδοντόκρεμα, συσκευασία γάλατος, ταμπέλες στο δρόμο, περιοδικά…..)

5. Μέσα από δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας σχηματίζουμε τα γράμματα (με πλαστελίνη, με δαχτυλομπογιές, πάνω στην άμμο…)

6. Ακούμε ένα τραγούδι για την αλφαβήτα και φτιάχνουμε χορευτικό! Η αλφαβήτα έχει αρχίσει να γίνεται πολύ διασκεδαστική!

7. Παρατηρούμε το περιβάλλον και τη φύση. Βρίσκουμε εκεί σχήματα, γράμματα, αριθμούς και ό,τι άλλο μας φανερώσει η φαντασία μας!



Οδηγίες προς τους γονείς που θα βοηθήσουν τη γλωσσική και γραφοκινητική ανάπτυξη του παιδιού:

1. Όταν διαβάζουμε κάτι στο παιδί είναι πολύ βοηθητικό για εκείνο να βάζουμε το δάχτυλό μας κάτω από τη λέξη που διαβάζουμε. Έτσι, το παιδί έρχεται σε επαφή με τις συμβάσεις του γραπτού λόγου: διαβάζουμε τα γράμματα και όχι τις εικόνες, διαβάζω από τα αριστερά προς τα δεξιά, αλλά το βοηθάμε και στην οπτική αντιστοίχιση της λέξης με την προφορά της, μαθαίνει την έννοια του κενού ανάμεσα στις λέξεις, αποκτά φωνολογική επίγνωση/ ενημερότητα*.

2. Όταν πρέπει να προφέρουμε ένα φώνημα, τότε είναι εξαιρετικά χρήσιμο να το προφέρω με τον ήχο του και όχι με την ονομασία του γράμματος. Για παράδειγμα το α= αα και όχι άλφα, κ= κκ και όχι κάπα ούτε κου. Αυτό θα βοηθήσει πολύ το παιδί να αναπτύξει τη φωνολογική ενημερότητα.

3. Δίνουμε όσες περισσότερες ευκαιρίες μπορούμε, επαφής με γραπτά κείμενα.

4. Αναζητάμε πληροφορίες μαζί με το παιδί και δεν του προσφέρουμε τις γνώσεις απευθείας. Είναι σημαντικό κομμάτι της μάθησης η ανακάλυψη της γνώσης και η εκμάθηση της διαδικασίας που θα πρέπει να ακολουθηθεί από το παιδί για να φτάσει στην πληροφορία.

5. Παραμένουμε στο ρόλο του γονιού και δεν παίρνουμε αυτόν του δασκάλου.



*«Ο όρος φωνολογική ενημερότητα υποδηλώνει το σύνολο των γλωσσικών/ εκφραστικών εκδηλώσεων του υποκειμένου που δείχνουν ότι έχει την ικανότητα να κατατέμνει συνειδητά τον προφορικό λόγο σε μονάδες που δεν είναι φορείς σημασίας (συλλαβές, φωνήματα, ομοιοκαταληξίες). Αποτελεί μια μεταγλωσσική ικανότητα.» (Sprenger-Charolles, 1991)

 

Προηγούμενο Post Μαθαίνω, Παίζω, Δημιουργώ στο Νηπιαγωγείο
Ποια είναι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μια ξένη γλώσσα; Επόμενο Post
Newsletter
Ενημερωθείτε για εκπαιδευτικά θέματα και αποκλειστικές προσφορές!
iScool Plato quote
Δωρεάν μεταφορικά με παραγγελίες άνω των 25€
Καλέστε μας 211 8000 834 για την παραγγελία σας 10:00 - 21:00
Παραγγελίες έως τις 18:00 αποστέλλονται αυθημερόν
info@iscool.gr
Δωρεάν παραλαβή από τα γραφεία μας

Ρυθμίσεις cookies

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που περιέχουν πληροφορίες που αποθηκεύονται στον web browser του υπολογιστή σου κατά την περιήγησή σας στην ιστοσελίδα του Iscool και μπορούν να αφαιρεθούν ανά πάσα στιγμή.